Risiko Kanser Usus- Kanser usus merupakan penyakit barah yang utama bagi lelaki dan ketiga paling banyak menyerang wanita di negara ini. Ketumbuhan kanser ini biasanya bermula dari lapisan dalam usus dan ia boleh membesar lama di situ sebelum merebak ke bahagian tubuh lain. Kanser usus jika tidak dirawat pada peringkat awal akan berisiko menjadi lebih berbahaya.

 risiko kanser usus

Punca sebenar kepada kanser usus masih tidak diketahui dengan tepat, tetapi ia dikatakan berkaitan dengan tabiat pemakanan dan gaya hidup seseorang. Kanser usus ialah pertumbuhan sel tidak normal dan tidak terkawal dalam usus besar atau rektum sel malignan yang hidup di dinding usus (atau rektum) yang bermula dengan pembentukan polip (ketulan kecil), membesar menjadi tumor dan akhirnya berubah kepada kanser. Proses ini mengambil masa bertahun-tahun dan tidak menunjukkan gejala jelas sehinggalah ia semakin teruk. 


Faktor Risiko Kanser Usus


1) Kanser kolon  boleh merebak tanpa mengira usia, dan tiada siapa yang terlalu muda untuk mendapat kanser kolorektal. Namun, kira- kira 90 peratus pesakit berusia lebih 50 tahun.

2) Jika anda pernah mempunyai kanser usus atau adenoma polipus, anda berisiko lebih tinggi untuk menghidap kanser usus pada masa akan datang. Kebarangkalian anda menghidapi kanser usus adalah tinggi sekiranya ahli keluarga anda mempunyai penyakit tersebut.

3) Kanser usus dan rektal mungkin dikaitkan dengan diet yang rendah fibernya dan tinggi dalam lemak dan kalori.

4) Apabila anda tidak aktif, sisa-sisa buangan akan berada di dalam kolon anda dengan lebih lama. Dengan melakukan aktiviti fizikal secara teratur akan mengurangkan risiko kanser merebak.

5) Pesakit diabetes mempunyai sehingga 40 peratus risiko kanser kolorektal.

6) Terdapat lebih 1:10 penyakit kanser usus yang mengakibatkan maut berpunca daripada merokok. Jika anda pernah didiagnosis dengan kanser usus, perokok mempunyai 30 hingga 40 peratus risiko untuk meninggal dunia disebabkan penyakit yang mendatangkan maut ini.

7) Terlalu banyak mengambil alkohol.



Tanda-Tanda Kanser Usus

Segeralah Berjumpalah doktor sekiranya anda mengalami tanda-tanda seperti berikut:

1. Perubahan di dalam tabiat semulajadi usus termasuk cirit-birit atau sembelit atau perubahan tabiat membuang air besar anda buat beberapa minggu.

2. Perdarahan rektal atau najis berdarah.

3. Rasa tidak selesa pada abdomen yang berterusan seperti kekejangan, angin atau rasa sakit.

4. Abdomen sakit apabila membuang air besar.

5. Rasa seperti usus tidak dikosongkan sepenuhnya.

6. Kehilangan berat badan yang tidak diketahui puncanya.

7. Darah di dalam najis mungkin menunjukkan tanda-tanda berlakunya kanser tetapi ia juga boleh menunjukkan keadaan-keadaan lain.


Pelbagai Cara Merawat Kanser Usus


Jenis rawatan yang dicadangkan oleh doktor bergantung pada peringkat kanser yang dialami. Tiga pilihan rawatan yang primer adalah surgeri, kemoterapi dan radiasi.

Berapa banyak usus anda dibuang atau sama ada terapi-terapi lain seperti radiasi atau kemoterapi merupakan satu pilihan untuk anda, bergantung pada sejauh mana kanser itu menembusi dinding usus anda dan sama ada ia telah merebak ke limfa nodus atau bahagian tubuh anda yang lain.



Rawatan Kanser Usus Secara Semulajadi Dengan VIVIX






Vivix ialah sejenis minuman campuran botani, merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.



Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.




Apa yang hebatnya tentang Vivix Shaklee?






Fakta 1: Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Fakta 2: Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Fakta 3: Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Fakta 4: Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC.

*Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods


Kajian Saintifik Terhadap Molekul Resveratol Bertidak Terhadap Sel Kanser Kolon




Jom Lihat Testimoni Pengguna VIVIX


  
TESTIMONI 1

TESTIMONI 2




TESTIMONI 3





APA TUNGGU LAGI, JOM DAPATKAN VIVIX!



Pilihan ikhtiar di tangan anda. Ikhtiar sebelum melarat!

                              Buat pembelian secara online di bawah menggunakan credit/debit card. 
                                        



ATAU

HUBUNGI KAMI















 anemia pada kanak-kanak



Anemia Pada Kanak-Kanak- Kekurangan hemoglobin (Hb) dalam sel darah merah dikenali sebagai anemia. Anemia boleh terjadi apabila penghasilan sel-sel darah merah menjadi berkurang, atau termusnah dengan kadar yang cepat daripada biasa. Zat besi adalah komponen utama untuk memastikan hemoglobin (Hb) berada di paras normal kerana tubuh manusia memerlukan zat besi untuk membuat hemoglobin. Jika badan kekurangan zat besi dalam darah, badan tidak dapat menghasilkan sel darah merah yang cukup. Sel darah merah yang mengandungi hemoglobin ini berperanan dalam mengangkut oksigen ke tisu. Hemoglobin yang rendah menyebabkan oksigen tidak dapat diangkut ke tisu dan organ dengan baik.





Di Malaysia, kajian menunjukkan peratusan tinggi kanak-kanak negara ini mengalami kekurangan zat besi. Masalah ini biasanya diwarisi sejak bayi atau daripada ibu yang turut mengalami masalah kekurangan zat besi. Kajian menunjukkan kanak-kanak yang mengalami masalah anemia ini boleh menjejaskan tumbesaran jika tidak diberikan rawatan segera. Antara masalah yang terhasil kerana anemia ialah berkaitan dengan koordinasi, daya ingatan, pembelajaran dan kemudiannya akan menjejaskan mutu pelajar dan potensi bakat dalam hidup.


Tanda-Tanda Anemia Pada Kanak-Kanak

Jika anak anda menunjukkan tanda-tanda seperti di bawah, segeralah untuk mendapatkan pemeriksaan di hospital, kemungkinan anak anda menghidap anemia. 

1. Selalu nampak letih, lemah dan tidak bersemangat.

2. Kurang selera makan.

3. Tidak aktif seperti kanak-kanak yang lain.

4. Tidak dapat menumpukan perhatian semasa belajar.

5. Kadar denyutan jantung yang tinggi.

6. Sukar untuk bernafas terutama apabila melakukan aktiviti lasak.

7. Nampak pucat terutama di bahagian tapak kaki dan tangan juga pada bahagian kelopak mata.

8. Bengkak pada hati dan limpa.

9. Lemah sistem imun badan- kerap demam dan sakit. 

Punca Anemia Di Kalangan Kanak-Kanak

1) Bayi dari 0 - 6 bulan: Penyebab utama anemia pada bayi adalah bilamana terjadi kelahiran bayi pramatang atau bayi yang beratnya rendah (kurang dari 2.5 kg)

2) Bayi 6 - 12 bulan: pada usia 6 hingga 9 bulan, bayi kerap mengalami anemia kerana kekurangan zat besi. Ini disebabkan pertukaran pemakanan dari susu kepada makanan pejal. Berikutan itu cara pemakanan yang salah kerap berlaku dan menyebabkan kekurangan zat besi. Pada masa ini juga perkembangan psikomotor berlaku dengan cepat. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan masalah perkembangan psikomotor. Jadi, ibu-ibu pastikan anak anda dapat makanan kaya zat besi dalam tempoh 6-12 bulan ini. 

3) Kanak-kanak lebih dari satu tahun dan prasekolah - Masalah pemakanan yang boleh menyebabkan kekurangan zat besi adalah penyusuan susu ibu secara eksklusif (lambat berhenti susu) dan lambat memberi makanan pejal.

4) Remaja - Pada waktu ini, kadar pertumbuhan adalah paling pesat dan tinggi. Masalah pemakanan dan permulaan haid bagi remaja perempuan adalah punca kekurangan zat besi.

Punca Anemia Secara Umum

1) Kekurangan zat besi dalam diet adalah peyebab utama anemia. Makanan yang kaya dengan zat besi adalah seperti buah-buahan, sayuran hijau, kuning telur dan makanan yang kaya dengan zat besi.

2) Kekurangan asid folik dan Vitamin B12 juga boleh menyebabkan anemia.

3) Peyakit seperti Thalasemia (sama ada Thalasemia major/minor atau pembawa) juga boleh menyebabkan anemia. Kita perlu mengetahui sejarah keluarga jika terdapat keluarga kita yang menghidap Thalasemia kerana ia adalah peyakit genetik.
4) Kekurangan enzim G-6PD juga boleh meyebabkan anemia jika kanak-kanak tersebut terdedah kepada bahan2 yang boleh meyebabkan sel-sel darah merah pecah seperti kacang parang dan sesetengah ubat. Ujian G-6PD ini dilakukan semasa bayi lahir dan akan beritahu kepada ibu bapa jika anak mereka kurang enzim tersebut.


Rawatan Anemia Pada Kanak-Kanak

Jika Hb kanak-kanak yang terlibat menjadi terlalu rendah iaitu di bawah 6g/dL dan mempunyai tanda-tanda seperti susah bernafas, denyutan jantung laju, kelihatan terlalu lemah, maka pemindahan darah perlu dilakukan segera untuk menstabilkan keadaan kanak-kanak tersebut. Rawatan selanjutnya adalah bergantung kepada sebab anemia. Jika kekurangan zat besi, rawatan dengan supplemen zat besi akan membantu menaikkan Hb pada kanak-kanak.


Rawatan Nutrisi Untuk Merawat Anemia Pada Kanak-Kanak


1. B-Complex


B-Complex terdiri daripada gabungan vitamin larut air. Setiap komponen dalam vitamin B-Compleex memiliki fungsi khas untuk membantu meningkatkan fungsi pertahanan tubuh dan saraf yang sihat. Dengan kehadiran folic acid, ia juga membantu dalam penghasilan sel darah merah dan mampu mencegah anemia.


2. Meal Shake


Meal shake merupakan minuman multivitamin berperisa vanilla. Ianya mengandungi 24 jenis vitamin A-Z termasuk mineral zat besi yang membantu menaikkan selera makan anak. Kanak-kanak anemia akan kehilangan selera makan. Oleh sebab itu, meal shakes sangat baik untuk pesakit anemia untuk memastikan tubuh dapat cukup nutrien.


DAPATKAN HARI INI!


Anemia pada kanak-kanak boleh menyebabkan masalah tumbesaran pada anak termasuk masalah dalam pembelajaran. JANGAN TUNGGU LAGI! Rawat anemia anak anda sebelum parah..


    Buat pembelian secara online menggunakan credit/debit card.



ATAU

HUBUNGI KAMI



Klik Image Untuk Terus Whatapps







 rawatan kanser usus


Rawatan Kanser Usus-  Kanser Usus merupakan kanser yang terdapat di dalam usus besar (kolon) iaitu bahagian bawah sistem pencernaan anda. Dalam kebanyakan kes, kanser usus bermula daripada gumpalan sel-sel bukan kanser (benign) yang dikenali sebagai polipus adenoma. Lama-kelamaan, polipus-polipus yang berbentuk seakan cendawan ini akan berubah menjadi kanser.

 rawatan kanser usus





Polipus-polipus yang agak kecil tidak menunjukkan banyak simptom. Namun demikian, jika terdapat sebarang tanda, buat ujian secara konsisten untuk membantu menghalang kanser usus atau mengesan kanser usus di peringkat awal. Jika kanser usus tidak dirawat dengan dengan cepat, ia boleh merebak ke bahagian tubuh lain dan boleh membawa maut kepada penghidapnya. Kanser usus yang dikesan pada peringkat awal, mempunyai harapan untuk sembuh jika dirawat dengan cepat.


Tanda-Tanda Kanser Usus


Pesakit kanser usus mungkin tidak mempunyai sebarang simptom di tahap awal penyakit ini. Tanda-tanda awal kanser usus berbeza bergantung kepada saiz kanser dan kedudukannya di dalam usus besar.

Dalam beberapa kes, simptom-simptom ini mungkin terjadi bukan disebabkan kanser tetapi penyakit usus radang, sindrom usus rengsa dan kadangkala divertikulitis. 

Segeralah Berjumpalah doktor sekiranya anda mengalami tanda-tanda seperti berikut:

1. Perubahan di dalam tabiat usus termasuk diarea/cirit-birit atau sembelit atau perubahan tabiat membuang air besar anda buat beberapa minggu.

2. Perdarahan rektal atau najis berdarah.

3. Rasa tidak selesa pada abdomen yang berterusan seperti kekejangan, angin atau rasa sakit.

4. Abdomen sakit apabila membuang air besar.

5. Rasa seperti usus tidak dikosongkan sepenuhnya.

6. Kehilangan berat badan yang tidak diketahui puncanya.

7. Darah di dalam najis mungkin menunjukkan tanda-tanda berlakunya kanser tetapi ia juga boleh menunjukkan keadaan-keadaan lain.


Pelbagai Cara Merawat Kanser Usus


Jenis rawatan yang dicadangkan oleh doktor bergantung pada peringkat kanser yang dialami. Tiga pilihan rawatan yang primer adalah surgeri, kemoterapi dan radiasi.

Berapa banyak usus anda dibuang atau sama ada terapi-terapi lain seperti radiasi atau kemoterapi merupakan satu pilihan untuk anda, bergantung pada sejauh mana kanser itu menembusi dinding usus anda dan sama ada ia telah merebak ke limfa nodus atau bahagian tubuh anda yang lain.

Rawatan Kanser Usus Secara Semulajadi Dengan VIVIX






Vivix ialah sejenis minuman campuran botani, merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.




Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.





Apa yang hebatnya tentang Vivix Shaklee?



Fakta 1: Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Fakta 2: Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.

Fakta 3: Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Fakta 4: Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC.

*Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods


Kajian Saintifik Terhadap Molekul Resveratol Bertidak Terhadap Sel Kanser Kolon




Jom Lihat Testimoni Pengguna VIVIX


  
TESTIMONI 1

TESTIMONI 2




TESTIMONI 3





APA TUNGGU LAGI, JOM DAPATKAN VIVIX!



Pilihan ikhtiar di tangan anda. Ikhtiar sebelum melarat!

                              Buat pembelian secara online di bawah menggunakan credit/debit card. 
                                        



ATAU

HUBUNGI KAMI











Anemia Semasa Hamil- Anemia adalah keadaan di mana badan kita kekurangan zat besi. Semasa hamil, kita memerlukan zat besi tambahan untuk mengekalkan kesihatan diri dan bayi dalam kandungan. Sekiranya zat besi tidak mencukupi, kita mungkin akan mengalami kekurangan zat besi (anemia). Satu dalam lima orang ibu mengalami masalah ini.


 anemia semasa hamil


Punca sebenar kepada anemia ialah bilamana ibu mengambil diet pemakanan yang kurang mengandungi zat besi. Kita juga lebih mudah mendapat anemia semasa hamil apabila bekalan zat besi dalam badan berkurang dengan mendadak. Barangkali disebabkan oleh kehamilan yang rapat antara anak atau kita mengalami haid yang banyak sebelum hamil. Sekiranya kita mengandungkan bayi kembar, keperluan zat besi yang diperlukan bagi setiap bayi juga boleh menambah risiko kita mendapat anemia. Anemia jika dibiarkan tanpa rawatan, boleh memudaratkan ibu dan bayi dan paling teruk ialah boleh membawa maut!


Tanda-Tanda Anemia Semasa Hamil

Kadangkala, kita mungkin tidak sedar yang kita mengalami anemik, walaupun keletihan dan kurang nafas menjadi tanda utama bagi seorang pesakit anemia semasa hamil. Bagaimanapun tanda-tanda ini juga turut dirasai oleh kebanyakan ibu hamil yang bukan anemik. Hanya ujian darah sahaja yang dapat memantau kondisi kesihatan kita sama ada Hb (hemoglobin) dalam darah kita dalam keadaan normal atau tidak. Antara tanda-tanda lain anemia pada ibu hamil ialah:

1. Sakit kepala dan pening-pening

2. Keinginan makan makanan yang luar biasa.

3. Kelopak mata, nail bed dan lidah kelihatan pucat.


Rawatan Anemia Semasa Hamil


1) Makan Diet Kaya Vitamin C dan Zat Besi





Anda perlu mengambil makanan kaya dengan zat besi. Anda perlu memakan sayuran berwarna hijau, roti mil penuh, emping jagung kaya dengan zat besi, daging merah, kismis, buah prun dan bijian. Daging adalah sumber makanan kaya zat besi dan mudah diserap oleh tubuh.

Makanan kaya dengan vitamin C juga diperlukan untuk membantu optimumkan penyerapan zat besi dalam tubuh. Cuba minum banyak jus oren atau makan buah-buahan atau sayur-sayuran yang kaya dengan vitamin C apabila kita makan makanan yang kaya dengan zat besi.

Teh dan kopi menyukarkan badan menyerap zat besi, jadi bagus jika kita boleh elakkan teh dan kopi sewaktu makan makanan kaya zat besi.



2) Ambil Supplement Zat Besi Dan Vitamin C




1. Multivitamin (Vitalea)




  • Vita-Lea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral.
  • Zat besi dalam Vita-lea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.



2. Sustained Release Vitamin C


Set Mengandung Shaklee


  • Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi dan menjadikan kulit lebih cantik. Membantu Penyerapan iron – kalau tak cukup Vitamin C, makanlah Iron sekapal pun takkan diserap badan :(




Mengandung tapi steady je! Itulah feedback yang sering diberikan oleh para ibu yang mendapat nutrisi dan zat yang cukup sewaktu mengandung selepas mengambil supplement Vitalea dan Vitamin C. Mengandung tanpa alahan, Hb cantik, tanpa letih, dapat pula tenaga EXTRA, malah bayi yang lahir pun putih gebu, sukar untuk mendapat jangkitan penyakit. 


Masalah Anemia Semasa Hamil Wanita Ini Selesai!


Video di bawah menunjukkan seorang ibu yang alami anemia dan dah warded pun TAPI masih taknak cari jalan penyelesaian. Nasib anak dia takde pape masalah. Tapi dalam masa 2 minggu masalah akak ni selesai! Nasiblah dapat kakak yang prihatin. Kalau puan-puan sekalian ada masalah anemia atau rendah HB ni wajib tonton video di bawah dan korek bagaimana dia atasi masalah dia.







DAPATKAN HARI INI!

Jika anda nak hilangkan masalah anemia, hubungi saya sekarang
Ambil keputusan yang bijak macam akak dalam video kat atas tu, sebelum anemia memudaratkan diri anda dan bayi!


    Buat pembelian secara online menggunakan credit/debit card.



ATAU

HUBUNGI KAMI



Klik Image Untuk Terus Whatapps





Cawangan Shaklee di Malaysia- Bilangan cawangan Shaklee adalah sebanyak 7 cawangan di seluruh Malaysia. Bagi pengguna setia produk Shaklee, anda hanya perlu walk in ke mana-mana cawangan yang berdekatan dengan rumah anda dan membuat pembelian bila-bila masa sahaja. Mana tahu, mungkin cawangan Shaklee hanya terletak 500 m dari rumah anda.


 cawangan shaklee di malaysia





Saya ingin berkongsi satu tips yang sangat berguna buat anda, lebih-lebih lagi anda yang memang pengguna setia produk Shaklee. Anda boleh mendaftar sebagai ahli dan mendapat diskaun 25-30% untuk setiap produk yang dibeli.

1. Anda hanya perlu ke kaunter dan isi borang pendaftaran ahli.

2. Yang paling penting jangan lupa masukkan nombor ID Shaklee saya iaitu 1235190 (Intan Farhana bt Sharifudin) sebagai penaja dan akan terus layak mendapatkan harga ahli untuk pembelian.

3. Untuk menjadi ahli Shaklee, yuran RM69 dikenakan untuk seumur hidup.

4. Selepas siap mengisi borang, terus ke kaunter untuk membuat bayaran dan anda sudah boleh shopping barangan Shaklee dengan harga ahli.


Anda boleh hubungi saya (013-5241628) untuk dapatkan maklumat serta khidmat nasihat tentang produk Shaklee.


Cawangan Shaklee di Malaysia

Ibu Pejabat Shaklee Malaysia

Shaklee Products (M) Sdn Bhd
Level 9, The Pinnacle,
Persiaran Lagoon, Bandar Sunway,
47500 Subang Jaya, 
Selangor Darul Ehsan


Tel: 603-5622 3188
Fax: 603-5622 3099
Waktu Perniagaan
Isnin hingga Sabtu: 10:00 pagi hingga 7:00 malam

Cawangan Shaklee MalaysiaWaktu PerniagaanPeta Lokasi (Klik)
Kuala Lumpur
32, Jalan Rampai Maju 3, Taman Sri Rampai, 53300 Kuala Lumpur.

Telefon : 603-4142 1067
Fax: 603-4142 1027
Isnin hingga Jumaat
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Sabtu
(Pertama & Ketiga):
10:00 a.m. to 7:00 p.m


Penang

No 81. 83 & 85, Jalan Todak 6.
Pusat Komersial Sunway Perdana, 
13700 Seberang Jaya, 
Pulau Pinang


Tel: 04-3838261
Fax: 04-383 8560

Isnin hingga Jumaat
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Sabtu
(Pertama & Ketiga):
10:00 a.m. to 7:00 p.m


Ipoh
32, Medan Istana 1,
Bandar Ipoh Raya,
30000 Ipoh.

Telefon: 605-241 8260
Fax: 605-241 8263
Isnin hingga Jumaat
10:00 a.m. to 7:00 p.m.Sabtu
(Pertama & Ketiga):
10:00 a.m. to 7:00 p.m
Johor Bahru
14, Jalan Molek 1/10,
Taman Molek,
81100 Johor Bahru.

Telefon: 607-352 5188
Fax: 607-352 4188
Isnin hingga Jumaat
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Sabtu
(Pertama & Ketiga):
10:00 a.m. to 7:00 p.m


Kota Bharu 
319, Section 25, Bandar Kota Bharu,
Jalan Sultan Yahya Petra,
15200 Kota Bharu.(Area depan Billion)

Telefon: 609-747 8688
Fax: 609-747 7711
Ahad hingga Khamis
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Sabtu
(Pertama & Ketiga):
10:00 a.m. to 7:00 p.m
Kota Kinabalu 
No 4.1, Neutron Point, Lorong Point Neutron, 
Jalan Lintas Khidmat, 88300 Kota Kinabalu, Sabah

Telefon: 088-393848

Fax: 088-393851


Isnin hingga Jumaat
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Sabtu
(Pertama & Ketiga):
10:00 a.m. to 7:00 p.m





Dapatkan Pengedar Shaklee di Kawasan Berdekatan Anda! Semuanya Telah DiTrain Sampai Expert! Tak percaya, tonton video klip ini!





Pengedar Shaklee di Seluruh Malaysia


LEMBAH KLANG DAN SELANGOR

1. Intan Farhana Sharifudin ( 013-5241628) - Selayang, Batu Caves. Gombak, Tmn Melati

Blog: www.VitaminDocket.com

2. Izureen (013-3113182) - Sri Damansara, Sg Buloh dan Subang Bestari

3. Shafinaz ( 019-4401495) - Kota Damansara, Bangsar, Universiti Malaya

4, Khairul Anuar (012-3804150) - KLCC

5. Siti Bazilah (012-6830069) - Banting, Selangor

6. Azlina (010-4328002) - Bandar Baru Bangi

PERAK

1. Noor Rashidah bt Ismail (019-4052390) - Ipoh, Aman Jaya, Silibin, Taman Meru

SARAWAK

1. Zarina Ismawi (019-8583575) - Sibu, Bintangor, Mukah

2. Rudyana Serail (013-8168489) - Mukah, Oya, Matu dan Dalat



Kami Masih Mencari Pengedar Di Seluruh Malaysia

Sekiranya anda berminat untuk menjadi sebahagian dari keluarga Shaklee kami, kami mengalu-alukan kedatangan anda.

Pendaftaran keahlian : RM69 SAHAJA!

Atau, pembelian bernilai RM 800 (=200 UV) akan mendapat keahlian PERCUMA.

1) Yuran Keahlian adalah seumur hidup. 

2) Nikmati potongan harga 15-20% bagi setiap product Shaklee yang ditawarkan.

3) Tidak perlu bekejar atau keluar mencari pelanggan. Tidak perlu “head-hunting” untuk mencari downline.

4) Tidak perlu menyimpan stok di rumah.

5) Kelas bimbingan diberikan secara online/offline, kami sediakan group tertutup di FB untuk berkongsi tips/sharing on marketing, bisnes, consultation, product knowledge, motivation dan lain-lain.

6) SISTEM yang kami gunakan telah terbukti membawa kejayaan kepada ramai ahli-ahli Shaklee di bawah kumpulan kami. Menjana INCOME 3, 4, 5 ANGKA, menikmati BONUS KERETA, PERCUTIAN bertaraf 6 STARS, Umrah & Ziarah, semuanya tidak mustahil bila anda bersama Shaklee!

Sertai keluarga besar kami sekarang!



Hubungi Kami Sekarang Untuk Menjadi Pengedar Shaklee



Pendaftaran ahli Shaklee hanya serendah RM69. Anda boleh mendaftar ahli Shaklee dengan 2 cara. 

1) Pergi ke mana-mana cawangan Shaklee terdekat. Anda perlukan penaja untuk mengisi borang keahlian Shaklee. Anda boleh isikan nama Intan Farhana bt Sharifudin (1235190) sebagai penaja anda.

ATAU

2) Hubungi saya sekarang di talian 013-5241628, kami akan daftarkan untuk anda.

HUBUNGI KAMI


Klik Image Untuk Terus Whatapps








Library

Profil di Fb!

Join The Team

Trafik VitaminDocket

Like VitaminDocket di FB

Popular Posts