berjaya hamil dengan shaklee

[PENANTIAN UNTUK HAMIL SELAMA 2 TAHUN BERAKHIR SELEPAS IKHTIAR
DENGAN SET KESUBURAN SHAKLEE]


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Saya Norshahidah Saffana binti Mohd Nor. Seorang Jururawat dan ibu kepada 2 orang anak iaitu Iyad Dzulfiqar 3tahun dan Idlan Harith 21hari.
Saya ingin kongsikan tentang penantian saya untuk hamil selepas 2 tahun perkahwinan saya dan suami Mohd Ikhtisyamuddin bin Abd Rashid.
Saya dan suami diijabkabulkan pada 03 Mac 2012. Sejak dari tarikh kami diijabkabulkan,saya berusaha untuk mendapatkan zuriat yang pertama memandangkan ramai diantara rakan sebaya saya telah disahkan hamil.
Setiap bulan saya mengharapkan ada berita baik. Sehinggakan setiap hari saya mengadu kepada suami yang saya inginkan zuriat pertama.
Setelah hampir setahun lebih berusaha,saya terbaca testimoni set kesuburan Shaklee di laman sosial dan saya nekad untuk mencubanya.
Saya terus mencuba Set Kesuburan Shaklee iaitu ESP dan GLA untuk saya, manakala Vitamin E dan Zinc untuk suami. Saya dan suami memang konsisten amalkan set kesuburan ini.
.
Pada Ogos 2013 saya telah disahkan hamil anak yang pertama. Bermula dari set kesuburan shaklee saya terus jatuh cinta untuk mencuba dengan set kehamilan shaklee.
Alhamdulillah sekarang anak saya yang pertama berusia 3tahun 6bulan.. Saya juga amalkan set kehamilan shaklee ketika mengandung anak yang ke 2.
.
Kawan-kawan yang berusaha untuk hamil boleh ikhtiar mencuba set kesuburan shaklee ini.

Bantu Kesuburan Isteri Dengan Set Subur Shaklee


1. Vitalea (Multivitamin)



Multivitamin lengkap untuk keperluan badan. Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.  Kekurangan vitamin penting boleh menjejaskan kualiti sperma lelaki dan telur wanita atau ovum.


2. GLA Complex


GLA sangat baik diamalkan oleh wanita, terutama yang sering menghadapi masalah haid tidak teratur atau sakit sebelum haid (PMS). GLA (Gamma Linolenic Acid) ini dapat membantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang mana ia dikenali sebagai Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus). Mukus ini berfungsi untuk melindungi dan memudahkan sperma berenang ke ovum dengan lancarnya. Ia juga menyediakan medium yang subur untuk beberapa jangka masa yang agak lama iaitu 4-5 hari dan sekaligus memberi peluang untuk si isteri mengandung walaupun seks dilakukan selepas waktu subur. 

3. ESP


ESP sangat membantu untuk kuatkan rahim.

Bantu Kesuburan Suami Dengan Set Subur Shaklee

Kebanyakan masalah yang melibatkan kesuburan suami ialah tidak dapat menghasilkan sperma yang normal, dan sperma yang bergerak bebas dengan mencukupi. Ai mani lelaki (sperma dan cecair nutrien) dikatakan berkualiti apabila terdapat 20 juta sperma dalam setiap 1 ml air mani. 

Jadi, untuk membantu suami mendapatkan kualiti dan kuantiti sperma yang bagus, bantuan nutrisi sangat diperlukan. 




1. Vitamin E


Vitamin E dapat mempertingkatkan kemampuan reproduktif suami. Kajian mendapati vitamin E mampu memulihkan kemmapuan reproduktif bagi suami. Orang lelaki yang mengambil 600-800IU vitamin E sehari mampu untuk meningkatkan jumlah sperma mereka. 




Terdapat kajian yang melibatkan 960 lelaki tidak subur yang menerima tambahan selenium dan vitamin E sekurang-kurangnya 100 hari. Hasil kajian mendapati:

1) 52%- meningkatkan mobiliti sperma dan morfologi.

2) 37% - kehamilan secara spontan - ini berlaku kepada isteri mereka.

3) 11% - tiada kuputusan-kemungkinan mereka mempunyai masalah lain.

Kesimpulannya, tambahan nutrisi selenium dan vitamin E boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat pada kesihatan khasnya pada keaktifan sperma. 

2. Zinc (OUT OF STOK)



Nutrisi zink sangat penting untuk pengeluaran sperma yang berkualiti. 




Kekurangan zinc menyebabkan penurunan hormon testostreron, pengecutan testis dan pengurangan sperma yang sihat. Pengambilan nutrisi zinc pada jangka masa panjang mampu memperbaiki kemmapuan seks lelaki, impoten, dan meninggikan bilangan sperma. Zink yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga. 

Walaupun Zink OUT OF STOCK, anda boleh mendapatkan nutrisi zink daripada VITALEA.

VITALEA mengandungi 30 mineral termasuk zink. 



JOM IKHTIAR HAMIL DENGAN SHAKLEE



Jangan berputus asa. Jom ikhtiar dengan supplemen terbaik Shaklee. 

Beli dari kami untuk mendapatkan nasihat cara makan yang tepat dan berkesan!


ATAU

HUBUNGI KAMI



Klik image untuk terus whatapps

Kawasan COD: Sentul-Gombak-KLCC-Selayang-Batu Caves-Taman Melati

Dan penghantaran via POS ke seluruh Malaysia.

Call/Whatsapp/SMS : 013-5241628













kawal stress


Kawal Stress - Saya seorang yang boleh juga dipanggil OCD. Jadi apabila melakukan sesuatu, saya sangat pentingkan kesempurnaan n 'crash my head' untuk melakukan yang terbaik. Bagi saya kalau tak dapat lakukan sesuatu terbaik, baik tak payah buat langsung.



Pada masa yang sama saya juga sejenis yang risau kalau saya ada melukakan hati orang dengan kata-kata atau perbuatan. Disebabkan itu, saya menjadi seorang yang 'overthinking'. Jadi saya selalu sakit kepala. Perkara ni menjadi lebih teruk pada 2011,apabila keluarga saya menghadapi satu kejatuhan ketika ada masalah syarikat di mana tempat saya bekerja.
.
Jadi saya memang jadi serabut dan banyak berfikir sehingga saya boleh rasakan urat kepala merentap-rentap mungkin kerana terlalu stress. Tapi alhamdulillah saya masih dapat kawal stress dan masih rasional mungkin kerana masih menjaga hubungan dengan Allah dan ada suami di sisi untuk mendengar luahan. Namun saya dapat rasakan saya selalu rasa berdebar-serabut dan urat merentap di bahagian kepala apabila saya banyak berfikir.
.
Saya sangat bersyukur pada 2012, selapas melahirkan anak pertama saya berjumpa dengan Shaklee. Sebenarnya saya beli ESP untuk banyakkan susu, hmaklumla kerja audit selalu ke sana ke mari jadi tak sempat nak mengepam mengikut masa dan sentiasa bergerak. Ditambahkan lagi saya sambung belajar master pada masa yang sama saya menjadi lebih stress untuk bahagikan masa. Sejak mengenali Shaklee saya terbaca tentang vitamin 'antistress' Shaklee iaitu B-Complex.
.
Stress ini jika tidak dibendung dan diurus akan membawa padah dan menyebabkan penyakit lain. Dengan kesedaran itu, saya cuba mengambil B-Complex sebiji setiap hari dan saya dapat rasakan perbezaan yang ketara. Saya tidak lagi sakit kepala seperti dulu dan sampai hari ini tiada lagi rentapan di kepala, jantung saya tidak lagi sentiasa berdebar dan tak mudah serabut.
Alhamdulillah syukur dengan izin Allah saya rasa tenang dan boleh uruskan stress dan emosi dengan lebih baik berbanding dulu terutama sekali semasa hendak menghadapi peperiksaan.
Maklumla saya juga bekerja pada masa yang sama menguruskan keluarga dan anak di mana iamerupakan sesuatu yang agak mencabar bagi saya. Setiap kali saya rasa stress, saya akan telan B-complex. Saya bukan seorang yang suka akan ubat atau supplement tetapi saya percaya dengan Shaklee setelah mencuba ESP dan saya dapati shaklee mengeluarkan vitamin yang organik dan telah membuat banyak kajian sebelum sesuatu produk itu dikeluarkan serta ada KKM dan Halal Jakim.
Saya ingin menyeru rakan-rakan sekalian agar janganlah kita terlalu berkira di dalam mendapatkan makanan tambahan seperti supplement ini untuk kesihatan diri kita dan keluarga. 

Dan juga jangan juga memandang enteng terhadap kesihatan terutamanya stress ni kerana ia akan memudaratkan tubuh badan kita sendiri. Sekarang banyak sangat penyakit datangnya daripada stress dan salah satu daripadanya adalah 'anxiety disorder' yang agak popular sekarang.
.
Hati-hati ya rakan-rakan, stress ini pembunuh dalam senyap. Ayuh, sama-sama kita menjaga kesihatan kita.

Mencegah lebih baik daripada mengubati.


Ada Apa Dengan Vitamin B-Complex?



✔ Asid panthethonic dalam B-Complex memainkan penting untuk melegakan stress. Vitamin B sering dirujuk sebagai vitamin anti stress. 

✔ Vitamin B5 dalam B-Complex juga penting untuk membantu pengeluaran hormon yang berkaitan tekanan yang dihasilkan dalam kelenjar adrenalin. Kajian menunjukkan vitamin B5 membantu memulihkan kelenjar adrenal dari stress.

✔ Vitamin B6 berupaya mempengaruhi pengeluaran serotonin kimia otak. Perubahan dalam tahap serotonin boleh mengubah mood dan menjejaskan keupayaan seseorang untuk hadapi stress.



JOM DAPATKAN VITAMIN ANTI STRESS INI



Jangan biarkan stress anda melarat! Jom cegah sebelum terlambat!

Beli dari kami untuk mendapatkan nasihat cara makan yang tepat dan berkesan!


ATAU

HUBUNGI KAMI



Klik image untuk terus whatapps

Kawasan COD: Sentul-Gombak-KLCC-Selayang-Batu Caves-Taman Melati

Dan penghantaran via POS ke seluruh Malaysia.

Call/Whatsapp/SMS : 013-5241628










Rawatan HFMD - HFMD atau lebih dikenali dengan penyakit Hand, Foot and Mouth Disease (tangan, kaki dan mulut) ini disebabkan oleh jangkitan virus Enterovirus dinamakan coxsakievirus A16. Jangkitan virus ini boleh terkena siapa sahaja tanpa mengira usia. Namun, kanak-kanak berusia 10 tahun ke bawah berisiko untuk mendapat jangkitan virus ini.


 rawatan hfmd


HFMD Berjangkit

HFMD ini sangat mudah berjangkit terutama apabila kanak-kanak terdedah kepada orang yang sakit di taska, sekolah mahupun di taman permainan. Jangkitan selalunya merebak melalui sentuhan dengan hidung atau najis orang yang dijangkiti. Waktu yang perlu dikuarantinkan adalah 3-7 hari sebelum simptom keluar selepas bersentuhan dengan orang yang dijangkiti.

Simptom HFMD

Antara simptom HFMD yang ditunjukkan adalah seperti berikut:

1. Demam on off.

2. Berasa sakit dalam mulut.

3. Ruam seperti melepuh di tapak tangan dan kaki.

4. Sakit tekak.

5. Kurang selera makan.


Jika tanda-tanda di atas muncul, segeralah berjumpa doktor untuk diagnose penyakit dan dapatkan nasihat doktor apa yang diperlukan. Kemudian, anda boleh juga ikhtiar dengan rawatan HFMD secara semulajadi.


Rawatan HFMD Secara Semulajadi

Disebabkan HFMD ini disebabkan oleh virus, pengidapnya yang akan develop immunity terhadap virus tu dan slowly akan sembuh. Maka apa yang perlu kita lakukan adalah bantu tingkatkan imun sistem anak kita untuk melawan virus tersebut dengan lebih cepat. Selain itu kita juga perlu berikan masa untuk dia sembuh di samping kuarantinkannya supaya tidak berjangkit dengan kanak-kanak lain. 



1. Nutriferon



Nutriferon untuk kuatkan sistem imun badan di samping mengaktifkan interferon badan. Interferon merupakan protein yang dilepaskan dalam badan kita untuk mengekang replikasi virus di dalam badan. 


2. Herbal Blend




Herbal Blend Cream untuk kegunaan luaran pada blisters di kaki, tangan dan sekitar mulut bahagian luar. Krim ni bagus untuk kurangkan kegatalan dan rasanya sejuk-sejuk berangin yang boleh bantu anak kurangkan menggaru dan menyebabkan ruam lebih teruk.



HFMD Makin Sembuh Lepas Amalkan Nutriferon





Pada 22 november tahun lalu, kakak saya beritahu anak buah saya dah seminggu tak lalu makan minum dan kerap merengek sebab dalam mulut anak habis melepuh. Bila pergi klinik doktor sahkan adik terkena jangkitan hand foot mouth disease (HFMD). Selama itu jugalah adik asyik terbaring saja dan tak selincah seperti biasa.
.
Selaku mak sedara yang belum ada anak,berbekalkan pengalaman & testimoni kawan-kawan, saya nekad nak ikhtiar bagi Nutriferon kt adik. Lagipun dah banyak saya baca testimoni kawan-kawan yang mana anak kena HFMD bagi anak makan Nutriferon.
.
Alhamdulillah kebetulan mmg ade stok nutriferon kat rumah. Jadi saya mintak kakak bagi adik makan nutriferon buat macam makan serbuk gula-gula je tanpa bancuh air. Mintak pandangan kawan-kawan, diorag cakap kalau budak-budak 1/2 sachet dah memadai tapi saya terlalu excited nak tengok adik cepat sembuh, jadi saya bg 1 sachet terus. Puas berpujuk jugak la nak suruh makan, macam-macam umpan alhamdulillah mengena.
.
Keesokan harinya tengok adik relaks makan kerepek yang keras sedangkan malam sebelumnya minum air pun sakit. Alhamdulillah percubaan saya bg nutriferon pada adik berjaya. Dekat kenduri pun dah boleh makan, dalam kereta pon dah boleh menyanyi-nyanyi bagai tak macam masa mula-mula sampai asyik merengek je.
.
Semenjak dari itu saya mintak kakak konsisten bagi Nutriferon pada anak buah saya. Bila rasa nak demam ke,selsema ke cepat-cepat bagi makan. Alhamdulillah tak sempat nak melarat sakitnya. Adik pun dah pandai kalau nak demam terus makan nutriferon.
.
Kawan-kawan jom simpan nutriferon di rumah. Nutriferon membantu meningkatkan imun kita sekeluarga. Nutriferon meningkatkan interferon semulajadi badan dan sekaligus menguatkan tindak balas imun badan. Anda kini dah tak perlu ubat2 yang banyak lagi!
.
Pemakanan tambahan nutriferon yang direka untuk diambil setiap hari dan merupakan adunan empat ramuan botani ini, apabila digabungkan bersama,untuk membolehkan tubuh secara semulajadi meningkatkan pengeluaran interferon tanpa menambah tekanan kepada badan.


Tips Untuk Membantu Mempercepat Lagi Proses Pemulihan HFMD dan Mencegah HFMD

✔ Amalkan Nutriferon untuk bantu tingkatkan imun sistem melawan virus.

✔ Mencuci tangan secara konsisten menggunakan air bersih dan sabun sebelum sediakan makanan, selepas tukar lampin, selepas cuci najis, selepas keluar tandas.

✔ Tutup mulut dan hidung semasa bersin.

✔ Elak berkongsi pakaian, tuala, perkakas makanan dan minuman ringan.

✔ Ibu bapa harus bersih terlebih dahulu sebelum uruskan anak-anak.

✔ Kuarantin anak dari tempat awam yang sesak seperti sekolah, taska, pasar dan pengangkutan awam jika mereka mengalami tanda-tanda jangkitan.




DAPATKAN NUTRIFERON DAN HERBAL BLEND DI SINI!


Jangan biarkan HFMD melarat! Bantu anak anda pertingkatkan imun sistem mereka dengan nutriferon! 

Beli dari kami untuk mendapatkan nasihat cara makan yang tepat dan berkesan!


ATAU

HUBUNGI KAMI



Klik image untuk terus whatapps

Kawasan COD: Sentul-Gombak-KLCC-Selayang-Batu Caves-Taman Melati

Dan penghantaran via POS ke seluruh Malaysia.

Call/Whatsapp/SMS : 013-5241628











Supplemen Kesihatan dan Kecantikan Wanita- Wanita adalah insan yang sangat mementingkan kecantikan walaupun kadangkala mereka lupa tentang perihal kesihatan untuk mendapatkan harga sebuah kecantikan. Melalui satu kajian oleh fitnessrxwomen, mereka mempercayai bahawa pengambilan protein oleh kaum wanita sangat signifikan bukan sahaja dengan kesihatan malahan kecantikan.

 supplemen kesihatan dan kecantikan




10 Fakta Mengapa Protein Sangat Penting Kepada Wanita 



 supplemen kesihatan dan kecantikan

1. Membantu mengekalkan berat badan ideal

Melebihkan protein di dalam diet serta mengurangkan pengambilan karbohidrat membantu mengurang tisu lemak dalam tubuh. Amalan secara berterusan mampu mengekalkan berat badan ideal.


2. Membantu mengawal rasa lapar

Mengambil sajian tinggi protein seawal pagi seperti ESP bersama buah-buahan segar akan mengaktifkan hormon untuk bertindak balas menyekat rasa lapar sepanjang hari.

3. Membuat anda rasa kenyang

Pengambilan makanan berprotein tinggi membantu mengawal selera dan memberi rasa kenyang yang lebih lama berbanding karbohidrat dan lemak.

4. Protein membantu membakar lebih banyak kalori

 Berbanding diet tinggi karbohidrat, diet tinggi protin mencetuskan proses themogenesis yang lebih tinggi. Thermogenesis adalah proses di mana tubuh meningkatkan pengeluaran tenaga dan lebih protein akan memberi isyarat kepada tubuh untuk membakar lebih banyak kalori sebelum, semasa dan selepas makan.

5. Protein penting untuk penjagaan tulang

 Jumlah protein dalam diet harian boleh memberi kesan kepada tahap kalsium dalam badan. Diet rendah protein memberi kesan kepada sistem pencernaan untuk menyerap kalsium dan secara tidak langsung keperluan kalsium badan akan diperolehi dari sistem rangka badan. Apabila ini berlaku, individu akan mengalami kehilangan kepadatan tulang.

6. Membantu melawan penuaan

Melalui proses penuaan seseorang akan kehilangan jisim otot dan untuk memastikan proses penuaan tidak mengganggu pertumbuhan otot maka pengambilan protein disamping senaman yang teratur amat penting.

7. Melindungi anda dari stress

Stress bukan sahaja memberi tekanan kepada mental malah turut membuatkan segala sistem dalaman menjadi tidak menentu serta mampu merencatkan hormon. Pengambilan lebih protein dari yang disarankan adalah bagus kerana ianya mampu mengembalikan dan memulihkan sistem tubuh badan.

8. Bagus untuk kulit

Kulit merupakan anggota badan yang paling terdedah kepada sinaran matahari serta sinaran uv yang boleh merosakkan kulit. Pengambilan diet yang tinggi dengan asid amino serta penggunaan pelindung matahari yang bagus mampu melindungi serta mengurangkan kesan uv. Protin juga penting untuk proses regenerasi sel kulit agar ianya sentiasa terlihat mulus, tegang dan awet muda.


9. Bagus untuk rambut

Rambut adalah mahkota seseorang wanita. Jika inginkan rambut lebat serta sihat maka perlulah mengambil protein yang secukupnya. Diyakini dengan pengambilan protein, masalah kegugurun serta pertumbuhan rambut yang terencat dapat diatasi.

10. Makan tanpa rasa bersalah kerana ianya SEDAP

 Ramai yang merasakan untuk memiliki tubuh yang cantik perlulah mengambil sayur-sayuran dengan jumlah yang banyak dan mengurangkan pengambilan protein serta karbohidrat. Namun begitu, pengambilan protein yang secukupnya melalui diet seimbang amat penting bagi tubuh badan kerana pertumbuhan otot, tulang sehinggalah ke rambut amat memerlukan asid amino. Jadi jangan rasa bersalah hanya kerana anda menikmati hidangan yang mengandungi ikan daging dan sebagainya.

Supplemen Kesihatan dan Kecantikan Terbaik Wanita


Energizing Soy Protein (ESP)





Mengapa Ramai Peminat ESP?





DAPATKAN ESP DI SINI


Beli dari kami untuk mendapatkan konsultasi cara makan yang tepat dan berkesan!
Kami juga akan kongsikan menu menarik untuk anda buat bersama ESP!


ATAU

HUBUNGI KAMI



Klik image untuk terus whatapps

Kawasan COD: Sentul-Gombak-KLCC-Selayang-Batu Caves-Taman Melati

Dan penghantaran via POS ke seluruh Malaysia.

Call/Whatsapp/SMS : 013-5241628









Ligamen Lutut Koyak- Bola sepak adalah permainan popular di negara kita dan menelopori dunia sukan para lelaki. Walaupun nampak tidak berbahaya berbanding sukan lain seperti ragbi, namun banyak kecederaan dilaporkan berlaku berkaitan dengan sukan bola sepak ini. Salah satu kecederaan yang berlaku ialah ligamen lutut (ACL) koyak disebabkan pemain bola kerap mendaratkan lutut dengan hentakan yang kuat di atas tanah.

ligamen lutut koyak


Pada mulanya, kecederaan yang berlaku mungkin dianggap ringan kerana pendedahan pada rakyat Malaysia masih rendah tentang ligamen ACL. Oleh itu, jika anda pernah mengalami kecederaan lutut di mana ia menjadi bengkak, kemungkinan ligamen lutut (ACL) anda telah mengalami kecederaan.
Kecederaan ACL ini agak berbahaya kerana ligamen ACL yang tercedera dan terkoyak tidak dapat sembuh dengan sendiri. Tanpa ligamen lutut ACL ini, lutut akan mudah terkehel dan terpelecok dengan sendiri dan anda mungkin akan jatuh secara tiba-tiba disebabkan sendi lutut anda yang tidak stabil. Ini menyebabkan anda susah untuk menjalankan pelbagai aktiviti lasak, berjalan atas permukaan licin dan berlopak kerana risaukan lutut beralih secara tiba-tiba.

Sekiranya anda mengalami bengkakan atau rasa sakit pada lutut, dapatkan rawatan awal di hospital yang mempunyai kepakaran ortoperdik supaya masalah ini dapat dikesan di peringkat awal.


Bagaimana Ligamen Lutut Koyak (ACL) Boleh Berlaku?



Kecederaan ACL bermula dengan lutut yang terpelecot yang mana ia berlaku dengan beberapa cara: 

✔ Terpijak dalam lopak.

✔ Melakukan larian pintasan (berlari dengan laju sambil menukar arah secara tiba-tiba).

✔ Memusingkan badan sambil kaki terpasak ke tanah, di mana lutut akan terpusing dan terpelecok. Ia biasanya berlaku apbila hendak menendang bola.

✔ Jatuh dengan tidak sengaja dari lompatan sama ada untuk menendang, menanduk bola atau menangkap bola. Pendaratan sewaktu melompat yang tidak kemas. 

✔ Dikasari oleh pihak lawan, di mana dirempuh atau direbahkan dengan kasar dan kuat. 

Di dalam keadaan ini, lutut pemain terasa seolah ia meletup dan berbunyi ‘pop’ sambil lutut terpelecok, pemain akan rebah ke tanah kerana kesakitan dan terpaksa diusung keluar  padang. Lutut akan mula bengkak dengan cepat. Jika anda pernah mengalami kecederaan seperti di atas, kemungkinan besar ligamen ACL anda telah tercedera/ putus.

Tanda-Tanda Ligamen Lutut Koyak

  • Kerap kali alami kecederaan lutut ketika bersukan
  • Akan merasai seperti lutut meletup ‘pop’ di bahagian lutut
  • Akan merasai seperti tempurung lutut terkeluar dari tempatnya asalnya
  • Ligamen koyak akan menyebabkan lutut bengkak dan rasa amat sakit
  • Melalui pemeriksaan doktor juga dapat mengesan kawasan ligamen yang koyak itu

 Merawat Ligamen Lutut Koyak 

Rawatan Pembedahan

Ligamen ACL digantikan dengan serat tendon patella yang dipasang dalam sendi. Pembedahan diikuti dengan rawatan hebalitasi bagi menguatkan dan mengembalikan pergerakan sendi lutut ke tempat asal. Biasanya, ia menelan belanja hingga RM12K. 

Tetapi ligamen yang koyak tidak semestinya memerlukan rawatan pembedahan. Dapatkan rawatam doktor dahulu, mungkin anda hanya perlukan rawatan berbentuk fisioterapi sahaja. 

Anda juga boleh ikhtiar dengan mengambil Collagen Powder Shaklee yang jauh lebih murah dari kos rawatan pembedahan. 


Merawat Ligamen Lutut Koyak (ACL) Dengan Collagen Powder Shaklee




Merawat ligamen koyak dan sakit lutut dengan Collagen Powder memang berkesan kerana Collagen Powder berpotensi menghindarkan sakit lutut dan ligamen yang terjadi akibat geseran sendi.

Ini kerana, Ligamen umpama seperti penyambung antara tulang dengan tulang dan sebagai penyokong sendi. Ia mengandungi protein yang dikenali sebagai collagen. Collagen Powder mengandungi protein yang sangat tinggi. Collagen ini memang dihasikan oleh tubuh kita, tapi semakin berkurangan seiring dengan usia kita. Apatah lagi jika anda seorang perokok tegar lebih tinggi kadar kerosakan kolagen dalam badan.

Collagen di dalam ligamen ini lah yang memberi kekuatan kepada ligamen. Ligamen yang normal mengandungi 99% collagen, dan 1% sel fibrosit, iaitu sel yang menghasilkan collagen itu sendiri.

Apabila ligamen otot putus, ia merupakan petanda collagen juga rosak dalam ligamen.

Collagen Shaklee bertindak membetulkan collagen yang telah putus dan menyediakan jumlah collagen optimum pada bahagian yang rosak.

Dengan pengambilan Collagen powder yang berterusan tidak mustahil sekiranya anda boleh kembali beraksi di padang lagi.


Apa Kata Pengguna Collagen Powder Shaklee?


                                                                TESTIMONI 1



TESTIMONI 2






TESTIMONI 3




DAPATKAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE DI SINI!



Jangan biarkan ligamen ACL anda melarat! Jom ikhtiar sekarang.

Beli dari kami untuk mendapatkan nasihat cara makan yang tepat dan berkesan!



ATAU

HUBUNGI KAMI



Klik image untuk terus whatapps

Kawasan COD: Sentul-Gombak-KLCC-Selayang-Batu Caves-Taman Melati

Dan penghantaran via POS ke seluruh Malaysia.

Call/Whatsapp/SMS : 013-5241628








Punca Susu Badan Drop - Sindrom susu tidak cukup seringkali menjadi antara punca utama ibu tidak bersemangat untuk meneruskan penyusuan mereka. Bila ibu tidak merasa yakin, mereka lebih mudah terpengaruh untuk memberikan susu formula kepada bayi. 


 punca susu badan drop


Dan, bila mana ibu memberikan susu formula kepada bayi, pada saat itu juga, demand bayi secara automatik akan berkurangan. Bila demand berkurangan secara tidak langsung susu juga akan makin berkurangan. Sebelum ibu membuat keputusan untuk memberikan bayi susu formula, adalah dinasihatkan supaya ibu kenali tanda-tanda bayi cukup susu dan kenali kenapa susu ibu makin berkurangan.

Punca Susu Badan Drop

Ada beberapa sebab yang menjadikan susu kita mula kurang atau merudum. Antaranya ialah :

- Haid
- Pengambilan pil perancang (ibu menyusu hanya boleh ambil Noriday sahaja)
- Stress
- Puasa
- Sakit
- Mengandung
- Kurang minum air masak tetapi kuat minum ais dan berkafein
- Letih dan kurang tidur
- Anak dah mula meningkat usia (hampir 2 tahun)


Punca Susu Badan Drop.Bagaimana Cara Atasi?


1) POWER PUMPING

Power pumping adalah salah satu kaedah sangat membantu untuk meningkatkan lagi pengeluaran susu ibu dengan meniru gaya ‘cluster feeder’ di kalangan bayi menyusu. Boleh buat dalam 2 atau 3 kali sehari, InsyaAllah.

Cara membuat power pumping ialah: (dalam masa 1 jam) (double pumping)

-10 minit pam, 10 minit rehat, 10 minit pam, 10 minit rehat (single pumping)
-5 minit pam kanan, 5 minit pam kiri, 5 minit rehat
-5 minit pam kanan, 5 minit pam kiri, 5 minit rehat

2) KERAPKAN PAM DI WAKTU MALAM

Hormon prolaktin meningkat secara natural pada waktu malam. Jadi anda digalakkan untuk mengepam pada waktu malam agar penghasilan susu dapat dihasilkan dengan lebih banyak.

3) KERAPKAN LAGI SESI MENGEPAM DI PEJABAT / RUMAH


Kalau sebelum ni hanya 2 kali sahaja pam di pejabat, cuba lebihkan menjadi 3 kali pula. Jangan biar susu "tinggal lama" dalam payudara. Ini kerana susu mengandungi FIL – feedback inhibitor of lactation (faktor menghalang penyusuan).
- Bila payudara dipenuhi susu, FIL akan memperlahankan pengeluaran susu.
- Bila payudara kosong, FIL berkurangan – penghasilan susu lebih cepat.

So jangan biar lama - lama atau biar betul - betul bengkak baru nak pam. Kesimpulannya bila payudara kosong, maka lebih cepatlah susu dapat dihasilkan.

4) PAM DENGAN LEBIH LAMA

Kalau biasa pam 10 minit, cuba tambah lagi 10 minit. Mungkin dalam tempoh mengepam yang extra tu boleh dapat letdown berkali-kali. Biar je corong pam tersebut berada di payudara walaupun susu masih belum keluar. Nanti bila "letdown sudah datang" jeng..jeng..banyaklah susu tu akan keluar.


5) RANSANG PUTING PAYUDARA

Sebelum pam, cuba anda sentuh puting selama 5 minit. Bila susu dah mula nak keluar baru letakkan corong pam. Sambil - sambil tu anda juga boleh mengurut payudara iaitu dengan cara dari dada ke puting, cuba bayangkan anda menolak susu tu keluar. Kadang - kadang minda bawah sedar sangatlah powerful. InsyaAllah.

6) AMBIL MAKANAN BERKHASIAT

Untuk membantu bagi meningkatkan lagi penghasilan susu ibu, anda bolehlah mengambil apa - apa milk booster atau galactagogue sebagai conton makanan yang tinggi protin, serat dan kalsium.

Petua Banyakkan Susu Badan Dengan Bantuan Supplemen Shaklee




Fungsi Setiap Supplemen dalam Set Menyusu Shaklee secara ringkas :


ESP : Merupakan protin yang boleh dibancuh sebagai minuman yang membantu memberi tenaga untuk ibu. ESP juga membantu menggalakkan penghasilan susu ibu dengan lebih cepat dan berkualiti. Kebanyakkan pengguna menyatakan dengan pengambilan ESP, susu mereka lebih cepat terhasil untuk sesi berikutnya.

Ostematrix : Merupakan kalsium yang dapat melengkapkan keperluan buat ibu dan bayi. Kalsium membantu mengurangkan sakit pinggang dan membantu ibu mendapat rehat yang lebih baik walaupun kurang tidur.

Vitalea : Multivitamin yang membantu menampung kekurangan nutrisi dalam diet harian ibu yang bekerja atau masih berpantang yang semakin sibuk. Keperluan nutrisi sangat penting untuk penghasilan susu ibu yang bernutrisi tinggi yang kaya anti bodi.

B Complex : Lengkap dengan asid folik dan kesemua vitamin B membantu menukarkan makanan kepada tenaga. Ibu juga menjadi lebih fokus dan tenang kerana vitamin B membantu mengawal stress dan mengelak kemurungan.

Vitamin C : Membantu menguatkan antibodi ibu dan khasiatnya turut dikongsi dengan bayi. Membantu menyokong kesihatan tulang, gigi dan gusi yang sihat.

Alfalfa : Merupakan galactagogue atau herba penggalak susu ibu a.k.a milk booster. Alfalfa juga membantu masalah keputihan ibu dan mengurangkan angin dalam badan.

Apa Kata Pengguna Set Menyusu Shaklee?


TESTIMONI 1



       TESTIMONI 2




TESTIMONI 3

Ini adalah hanya sebahagian feedback positif selepas mengambil set menyusu Shaklee. Sangat banyak lagi feedback positif yang diterima daripada pengguna selepas amalkan supplemen Shaklee ini.


DAPATKAN SET MENYUSU SHAKLEE SEKARANG!



Anda mengalami masalah susu DROP! Atau ingin susu lebih pekat dan meriah, dapatkan set menyusu dari kami hari ini!

Beli dari kami untuk mendapatkan konsultasi cara makan yang tepat dan berkesan!



ATAU

HUBUNGI KAMI



Klik image untuk terus whatapps

Kawasan COD: Sentul-Gombak-KLCC-Selayang-Batu Caves-Taman Melati

Dan penghantaran via POS ke seluruh Malaysia.

Call/Whatsapp/SMS : 013-5241628









Profil di Fb!

Join The Team

Trafik VitaminDocket